Turbo to część silnika samochodowego, która zwiększa moc silnika poprzez wtłaczanie dodatkowego powietrza do powietrza wlotowego. Silnik działa wtedy bardziej wydajnie, generując więcej mocy. Turbo jest wyposażone w turbosprężarkę. Turbosprężarka składa się z turbiny i kompresora. Turbina jest odpowiedzialna za zwiększenie ciśnienia wlotowego powietrza, które jest następnie odbierane przez kompresor. Turbosprężarka zapewnia silnikowi dużo więcej mocy niż zwykły, niewspomagany silnik.
Ze względu na wpływ wysokich temperatur, wilgotności w powietrzu i wibracji powstające podczas pracy silnika, turbosprężarki muszą być okresowo serwisowane, aby zapewnić wydajną pracę silnika. Jednym z najważniejszych zadań serwisowych jest sprawdzanie i naprawianie uszkodzonych części turbosprężarki.
Podczas sprawdzania turbosprężarki bardzo ważne jest, aby wykonać wszystkie procedury zgodnie z instrukcją producenta silnika. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić uszczelniacze, łożyska i inne podzespoły, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo. Turbosprężarka musi być starannie zdemontowana i wszystkie części systemu diagnostycznego muszą być sprawdzone. Następnie turbosprężarka jest czyszczona i wszystkie uszkodzone lub zużyte części zostają wymienione.
Po wymianie uszkodzonych elementów, turbosprężarka jest starannie składana na nowo. Ważne jest, aby wszystkie części nośne i inne części układu współpracowały ze sobą zgodnie z instrukcją instalacji. Po skręceniu i zamontowaniu turbosprężarki jej praca jest weryfikowana na podstawie pomiarów i wyników. Ostatnim krokiem jest powtórne skręcenie śrub i sprawdzenie szczelności całej turbosprężarki.
Po dokładnym naprawieniu i sprawdzeniu turbosprężarki jej montaż jest zakończony. Ważne jest, aby silnik po ponownym zamontowaniu turbosprężarki był odpowiednio gaszony. Jeśli wszystko zostanie wykonane prawidłowo, turbosprężarka powinna działać bez zarzutu. Naprawienie turbosprężarki może być skomplikowane i ważne jest, aby być dobrze przygotowanym i wiedzieć, jak to zrobić.